27 januari 2017

100 SAKER OM MIG ......


En "kort" lista om me, myself and I.

~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*~~*

  1. Jag Heter Nina, men kallar mig för Ninis
  2. Föddes 1974 i fiskarnas tecken
  3. 1.62 lång och väger alldeles föööör mycket. ( på väg neråt )

4. Har blå ögon och

5. Långt mörkt hår

6. Smala läppar

7. Träffade mitt livs kärlek maj 1989 ( 15 år gammal )

8. Vi förlovade oss 1990 

9. ett år senare så gifte vi oss juni 1991.


10. 3 år senare 1994 föddes våran dotter - ett mirakel.


11. Vi köpte vårt första hus 1996

12. och var tvugna att sälja huset 2002 för vi blev båda skadade i arbetet och förlorade massor i lön.


13. Vi köpte ett nytt hus 5 år senare juni 2007 som vi fortfarande bor i.


14. Vi önskade vår dotter många syskon  men fick tyvärr inga fler barn.


15. Jag har 7 halvsyskon

16. Jag har respekt för djupa vatten 

17. Är enormt tacksam för livet

18. Har varit med i en bilolycka och har fortfarande sviter efter olyckan.


19. Har svårt att ringa upp mina vänner ( hålla kontakten).


20. behöver mer tålamod

21. hatar det onda

22. Jag har bara Hoyor hemma, inga andra blommor... Förutom snittblommor.


23. Tycker inte om småkryp

24. älskar ringar

25. Har läst ett år på komvux trots det 

26. har jag ingen utbildning

27. Vi driver en webshop som vi startade 2006.


28. Tycker om att ha många olika parfymer, helst friska fruktiga dofter


29. Dricker gärna kaffe, men

30. te går också bra

31. Till maten vill jag gärna ha mjölk, men dricker mest vatten eller en celsius för att hålla kolhydratmängden nere.


32. Favoriträtter Tacos, pizza, kycklingfilé med champinjonsås och (klyftpotatis) 


33. Hallon är gott, jordgubbar också, men

blåbär är godast

34. Jag är stresskänslig

35. Har svårt för att säga nej

36. Jag är en riktig gottegris

37.  älskar bullar och tårta

38. Gillar inte att laga mat, men äta går bra :) 


39. Mästare i jojobantning ( får va slut på det nu ) 


40. Håller på Färjestad i hockey .. bara för att mannen gör det.. *haha*


41. Morgontrött *gäsp*

42. Älskar min arbetsplats ( sjukskriven för tillfället )


43. Till frukost vill jag gärna ha grovbröd och kaffe, men det går bra med en Ägglatte också.


44. Samlar/gillar pennor & skrivböcker


45. Läser gärna en bok eller två samtidigt  ( längtar tills jag kan börja läsa igen )


46. Sover dåligt 

47. Tränar 3-5 ggr i veckan/ när jag inte har uppehåll.. *haha* (Tränar inte alls just nu, då kroppen strejkar )


48. Aerobic, Street- jazz, body combat, styrketräning och box älskar jag!


49. Jag rymde hemifrån när jag var 13 år.


50. Jag dansar mer än gärna

51. Tycker om att sminka mina vänner till fest eller en blivande brud,

52. fixar gärna en håruppsättning också.


53. Älskar att fotografera

54. tycker om att pröva på nya saker

55. Att plocka upp disken ur diskmaskinen är det tråkigaste som finns.


56. Trivs bäst i jeans

57. men hemma vill jag ha myskläder, som mjukisbyxor och linne


58. är glad för det mesta

59. tycker att hösten är en vacker årstid med alla dess rödgula färger.


60. Jag gillar att brodera, möblera om, pyssla, när jag inte sitter vid datorn.


61. Är inte allergisk mot nåt, tack och lov!

Jo, falska människor!


62. Tycker inte om att stå i köer *stress*


63. Har oftast koll på pengar

64. Älskar att shoppa kläder, men även annat roligt till hemmet.


65. önskar dock att kontot aldrig sinade, så man kunde hjälpa fler människor i nöd!


66. Har svårt att hitta byxor till mig

67. då jag har bredare höfter än rumpa.


68. Är intresserad av heminredning

69. Älskar att sova i nytvättade sängkläder.


70. Tycker om att resa

71. Har varit i Thailand 7 ggr

72. borta bra, men hemma bäst

73. Älskar att fotografera

74. och åka husbil

75. Tycker inte om att städa men...

76. jag tycker om att ha snyggt omkring mig.


77. Mitt hjärta ömmar för de svaga, gamla och handikappade.


78. Jag tillbringar gärna all min fritid vid datorn eller telefonen .. ( läser, fotar, redigerar, lägger upp bilder, bloggar mm ).


79. älskar höga klackar och väskor

80. Tummen upp för Instagram... JIHUU!


81. Jag Hatar att frysa

82. men också att svettas ( förutom på gymmet)


83. pratar ogärna i telefon

84. Har ett uselt lokalsinne

85. är väldigt känslig och blir lätt sårad.


86. älskar svart, rosa, vitt, beige och brunt.


87. Jag får sällan tiden att räcka till

88. Brukar handla på Willys

89. ser väldigt sällan på TV ( blivit mer nu när jag är dålig ).


90. men ser gärna på filmer och serier som är verklighetsbaserade.


91. Jag var hundrädd ända fram tills jag var 37 år, nu finns det 2 hundar i mitt liv.


92. Favoritblomma: Ros

93. Jag har lätt för att gråta...

94. Får lätt samvetskval för något jag "borde".


95. Jag vill kunna säga: Jag försökte i alla fall!


96. Gillar OS, för då sitter min man bänkad framför tv:N och jag kan shoppa *hihi*


97. Blir ledsen när barn far illa

98. Jag är en stolt mamma till en dotter som gått igenom mycket i sitt liv.


99. FUCK CANCER - Har förlorat pappa, svärmor och svärfar i cancer alldeles för tidigt.


100. Jag vill göra det som är rätt, rent, gott och värdigt i livet.


Orkade du läsa ända hit, så ska du ha en eloge !


Inga kommentarer: