27 januari 2017

Slaviskt beroende av kolhydrater

Idag är det fyra månader sedan jag bestämde mig för att nu fick det vara nog!

Jag var ständigt sugen på något och dagdrömde ofta om nästa mål, dvs  onyttig mat.

Jag hade ännu en gång blivit slaviskt beroende av kolhydrater. 

Jag trodde på något sätt att jag skulle kunna unna mig "junkfood" utan att fastna i det, men så fel jag hade. 

Så för 4 månader sedan och 20 kilo tyngre ( sen min första LCHF resa ) fick det åter igen vara nog.

Allt eller inget ! .. 

Det funkar inte med någon slags mellanläge för mig... jag kan inte unna mig kolhydrater .. det triggar mig och jag blir odräglig. 

Så nu är jag 10 kilo lättare än när jag började och lycklig för att jag orkade byta livsstil. För LCHF är en livsstil som jag måste leva efter annars blir jag "sjuk", "sjukare". 

Utmattningen har inte blivit bättre, men däremot känner jag mig lättare i kroppen. På något sätt hade jag hoppats att utmattningen hade blivit lättare också, men jag tycker inte det.

Många säger att man ska gå ner i vikt så mår man så sjukt mycket bättre och det gör man säkert men på ett helt annat sätt. Det går att känna skillnad på tyngd och tyngd.

Nu orkar jag tyvärr inte gå in på detaljer och förklara... Där slocknade den lilla energi jag hade .... 

Inga kommentarer: