30 oktober 2017

Äggfasta på mitt sätt - Dag 1 Frukost

Inlägget innehåller reklam genom annonslänkar för Bodystore.
Idag har jag bestämt mig för att köra äggfasta i åtminstone 5 dagar, men på mitt sätt.
Nu är det inte mer än 37 dagar kvar tills vi åker till Mexiko och jag har lovat mig själv att inte må dåligt på grund av vikten och att jag väljer att äta fel, så nu idag har jag börjat min äggfasta.
2 ägg i min ägglatte tillsammans med 2 msk fett, mixar ihop detta och toppar med kanel.
Perfekt start på dagen!




Så här kommer min äggfasta att se ut på ett ungefär.
Jag kommer att under fem dagar äta/dricka:


  • 6-12 ägg om dagen tillsammans med en matsked fett - smör, hemlagad majonnäs eller kokosolja.
  • Max 210 g ost om dagen.
  • Kryddor 
  • Massa vatten, minst 6 glas om dagen med pressad citron för C-vitaminernas skull.
  • Kaffe och te i obegränsad mängd
Efter 5 dagar äter jag strikt LCHF i fem dagar och därefter upprepar jag 5 dagars fastan ytterligare två eller tre gånger och till sist ska jag avsluta fastan med strikt LCHF innan jag går över till mer liberal igen.
Självklart kommer jag lyssna på kroppen eftersom jag fortfarande inte har återhämtat mig från min utmattning, men jag vill så gärna tro att detta kommer att gå bra !


Inga kommentarer: