17 november 2013

En dag till utan huvudvärk, är det möjligt?!

Dagen har verkligen gått i trötthetens tecken, men nästan helt utan huvudvärk, det är en riktigt stor skillnad och stor seger!
När huvudvärken lyst med sin frånvaro har det känns som att jag lever igen, att jag orkar känna, att jag orkar bry mig, att jag orkar engagera mig lite mer än normalt i alla fall, men så kommer alla negativa tankar som HOTAR och pockar på uppmärksamhet, som skriker att huvudvärken snart är  där igen, varför skulle du inte få värk i kväll, i natt, i morgon?
Jag är rädd och förtvivlad!
Rädd för morgondagen, värken, smärtan som invaderar nästan hela min värld! Snälla, snälla Gud , låt mig erfara en endaste dag till utan huvudvärk, för det har varit underbart idag även om jag väntade på värken hela dagen.
Tänk att det kan vara skrämmande att inte känna värken, det som man är så van vid, det som blivit en del av mitt liv, oavsett om jag valt det eller ej! 

Inga kommentarer: