23 november 2013

Hur ser en bra blogg ut?

Kikade in hos Piedra och läste att hon funderar på att starta en ny blogg och eftersom jag gått i samma tankar då inriktningen blivit lite annan. ( med tanke på min utmattning, det skulle handla om min utmattning.... det blir mycket utmattningstankar här just för tillfället och det kanske inte alla vill läsa, vet inte riktigt..)
Så tänkte jag ställa några frågor här och jag hoppas ni vill svara på dem.

1. Är det bra att skriva om allt möjligt i en blogg  eller ska man hålla sig till enstaka ämnen?
( har man en fotoblogg så förstår jag om man bara skriver att man vill sära på bloggarna )
2. Slutar man läsa en blogg då skribenten ändrar inriktning eller väljer man att följa personens resa?
3. Hur ser en perfekt blogg ut? Vad skriver man om ? Naket? ärligt? Eller ytligt?

Kommentera gärna... särskilt ni som följt mig ett tag... gör jag fel i att blanda utmattningstankarna, med träning, lchf, bröllop, jobb, klänningar, smink mm?

2 kommentarer:

Malin sa...

1. Är det bra att skriva om allt möjligt i en blogg eller ska man hålla sig till enstaka ämnen?
Ja, det är klart det är! Jag tycker framför allt du ska fundera över vad syftet är med din blogg...är den till för dej eller för andra? och om den är till för dej så får du väl fundera på vad du behöver just nu, och gå på det.

2. Slutar man läsa en blogg då skribenten ändrar inriktning eller väljer man att följa personens resa?
Det beror på lite...vissa bloggar känns det som man följer ett tag och vissa följer man länge. Att jag slutat läsa behöver inte handla om att personen bytt inriktning...det kan lika gärna handla om att jag bytt inriktning så att säga...

3. Hur ser en perfekt blogg ut? Vad skriver man om ? Naket? ärligt? Eller ytligt?
Jag gillar reflekterande bloggar, naket förvisso men alla detaljer om vad man gör i livet behöver inte vara med för det - naket vad det gäller tankar och känslor. Jag gillar ärligt framför allt. Sen gillar jag förutom det kreativa bloggar där jag kan få ideér.

Piedra sa...

1. Absolut! Jag har alltid gjort det. Min tanke med en ny blogg nu handlar mer om att jag ens min egen skull vill samla tankarna kring ett ämne. Om jag inte startar en ny blogg blir det olika ämnen huller om buller, och så tycker jag att en blogg ska vara. Tycker själv det lätt blir enahanda om man alltid håller sig till ett ämne. Att det sker så periodvis beroende på vad som händer i livet tycker jag är helt okej. Som din utbrändhet till exempel. Hade du inte skrivit om den hade jag kanske aldrig hittat hit.

2. Nej, jag slutar inte läsa en blogg för att skribenten ändrat riktning. Följer jag en blogg så vill jag följa personens resa genom livet.

3. Naket! Absolut! Personligen har jag svårt för ytliga bloggar och ser liksom ingen mening med att läsa dem. Jag vill ha personligt och känslosamt.