03 januari 2014

Utmattning och frustration

Vad säger man när livet känns övermäktigt?
Life is a bitch and then you die....
PRECIS så säger jag i ren frustration!!!!
Så känns det och så var det sagt!
Ärligt talat, är detta livet?
Jag vet att det inte alls är moget på något sätt att skriva så, men jag måste få skriva det jag känner då det är min blogg och mina tankar du läser om.
Tycker du det blir tjatigt och tråkigt?
Låt då bli att läsa mina inlägg så har du ett problem mindre att irritera dig på!
(Förlåt, men det är faktiskt min blogg och jag skriver vad jag vill här)
Ni som vill och orkar är självklart välkomna att läsa vidare! 

Ja, det har varit riktigt tufft igen några dagar med jobbig huvudvärk och värk i kropp och själ. Kroppen vet jag inte hur jag ska hantera då det är svårt att gå en längre promenad med hunden utan att totalt krascha i sängen efteråt! Det räcker med 10-15 minuters "lunka" promenad och jag är helt färdig och jag får jätte ont och jag blir otroligt mycket tröttare än vanligt!!
Jag fattar liksom inte vad det är?!
( jag längtar såååå till min träning ) 
Jag är så trött på detta, jag kämpar och kämpar och försöker verkligen att göra det man ska för att bli bättre, friskare, piggare, kryare och starkare ...
Helt utan resultat!!!!
Varje dag hoppas jag på en förbättring, utan resultat!
Det är så frustrerande!
Jag borde lägga ifrån mig telefonen men jag kan inte sova ..... Klockan är 02.02

En del av min utmattning har med speciella saker att göra, saker som jag inte ror på för fem korvöre. Jag önskar att jag kunde påverka mer, men det kan jag inte och det är där min frustration kommer in i bilden. Jag vill så väl, men ändå blir det så fel!!! Jag vill förstå men kan inte riktigt förstå, jag vill hjälpa till, men får inte...
Kanske kommer jag en dag att förstå... Kanske inte....
Jag tänker inte gå in på detaljer men jag kan säga såpass mycket att jag gör allt för mitt barn och oavsett vad hon väljer att göra med sitt liv så älskar jag henne, men det betyder inte att det är smärtfritt! Sannerligen inte!!!
Alla har vi våran väg att gå och vem sa att den skulle vara smärtfri?! Önskar bara att jag på något sätt kunde lindra smärtan för mina älskade!! 
Kärleken är starkare än någonting annat och det är det som är så svårt att förstå eftersom det gör så fruktansvärt ont att se sina nära och kära lida, skulle det inte varit för kärlekens skull och för att man vill finnas till för dem hade jag nog redan gett upp hoppet om livet!
Kärleken är starkare än döden!

1 kommentar:

Piedra sa...

Jag känner igen frustrationen när man försöker och försöker, och ingenting blir bättre. Snarare tvärtom. Tja frustration är bara förnamnet... Livet är smärtsamt; det är bara att konstatera, men finns det något mer? Och hur ska man i så fall kunna få ett något bättre liv? Många frågor och inga svar. Kram! ♥