04 januari 2014

Vila medans du kan

I går (idag) somnade jag vid 03 och vaknade 04.30 KLARVAKEN, sov alltså 1,5 timma!
SUCK!
Huvudet, händerna och nacken värkte inga mediciner hjälpte... Jag låg vaken till 07 och därefter låg jag i dvala till klockan 10.30 då frukosten väntade på mig i köket! Tack älskling!

Jag har inte så mycket trevligt att skriva om idag heller men vad jag vill säga är att 
du ska vara rädd om dig själv! Vila när kroppen säger ifrån, du vill inte hamna där jag är, jag lovar! Lyssna på din kropp och sök hjälp i tid! 
Hade jag vetat vad utmattningssyndrom verkligen är och att jag skulle hamna här så LOVAR jag att jag aldrig nekat kroppen den vila när den skrek efter det. 
Jag hade aldrig någonsin struntat i att ta pauser, aldrig någonsin struntat i att lägga mig i tid. 
Jag skulle jobbat mindre, tittat mer på tv och tränat ännu mer ;) 
Jag hade även "försökt" säga nej till aktiviteter som i stort sett varit meningslösa eftersom jag egentligen mest svarat ja för andras behov mer än ork och vilja från min sida. 
Jag skulle aldrig börjat jobba så tidigt som jag gjorde efter min krasch för att sedan falla ännu djupare i skiten. 
Så var rädd om dig själv, du är värdefull!

1 kommentar:

Sandra Piik - Att leva som psykiskt sjuk sa...

Bra skrivet, man måste ta hand om sig... Hoppas att du blir bättre snart. Och ja, jag hoppas att mitt 2014 ska bli mycket bättre.

Kram