28 juni 2018

Plitvice Nationalpark

Idag mår jag mycket bättre, tack och lov!
Tidigt på morgonen 06.50 gick vi upp och gjorde i ordning husbilen för avfärd mot Plitvice Naturpark.
Vi hade otur med vädret så det blev endast A- rundan eftersom Lazy frös och det var något småkyligt.
Kan ni tänka er 11 grader i Kroatien ? 
Det hade jag aldrig kunnat tänka mig, men å andra sidan var vi uppe i bergen, men ändå. 
Det kostar 180kuna per person att komma in och då kan man välja vilka vägar man vill promenera A, B, C, D, E och F. Kortast var A och den tog vi.
Nu i efterhand hade man säkert kunnat gå lite längre trots vädret, men vi är ju lite känsliga i våran familj så vi fick vara lite försiktiga med att blöta ner oss.
Lazy var pigg och glad ett tag, men sen blev hon riktigt trött hon med. Hon skakade av kyla då hon blev så blöt. Stackarn! 
Dessa bilder är oretuscherade, så det ser verkligen it så här om inte ännu vackrare i verkligheten, helt otroligt magiskt var det.
Eftersom jag har lite svårt för att trängas bland folkmassor så skyndade vi oss igenom parken så vi fick lite lugn och ro för oss själva, mm tyvärr även om det regnade fanns det människor överallt.
Jag är så tacksam för att min man orkar med mina påhitt... 
Tacksam, trött och glad har vi nu efter 3 timmars körning landat i Jezevac Camping med havsutsikt, det känns bra.
Med lite mat i magen känns det bra att vila en stund och sen ska jag nog testa att paddla på min paddle board. Får se om jag ens kommer upp på den. Hahah!
Bacon och kycklingsallad ... mums! 
Önskar er en fin kväll!

Inga kommentarer: