26 november 2013

Det räcker inte med att det är roligt

Idag gick jag upp tidigt för att jag hade lovat en vän att följa med på ett möte, bara som moraliskt stöd liksom.
Mötet gick bra, men jag känner hur trött jag blev av alla intryck och hur snurrig jag kände mig när jag skulle fråga om något för att underlätta för min vän. Hittade inte de ord jag sökte, hakade upp mig och glömde saker hela tiden. Fy, vad jobbigt det var, jag som normalt verkligen kan prata för mig när det gäller affärer, men nu idag och precis just nu känner jag att jag borde låtit bli även om det bara var för 1,5 timma.
Jag är glad att jag följde med för jag tycker ju egentligen att detta är roligt och det är något jag brinner för eller ska jag säga brann för? Trodde att jag skulle få lite ny energi, men dränerade nog den lilla energin jag hade. Det räcker visst inte med att man tycker att det är roligt när man inte pallar med det.....
Jag blev så trött, blixt från klar himmel!
TRÖTT!! det där magiska ordet trött som blivit min näst bästa vän tar kål på mig! TRÖTT!!
Det ordet finns i mitt vokabulär dagligen och mest hela tiden, men vad gör det om hundra år? 
Är så trött på ordet trött! Jag får helt enkelt lägga mig en stund och hoppas att lite energi kommer tillbaka. Skulle behöva ringa läkaren och försäkringskassan också... Alltid lika trevligt! Ha det så myspysigt idag, kram!

1 kommentar:

Piedra sa...

Nej, det räcker ju tyvärr inte med att det är roligt. För finns inte kraften, så finns det inte, och det räcker inte - som politikerna tycks tro - med att vilja att man ska bli frisk. Hade det bara varit så enkelt hade vi nog varit friska hela högen... Kram!