03 december 2013

Resa när man är utmattad? - Spanien

Vet inte riktigt hur jag ska börja men jag känner att jag måste få skriva av mig lite då jag har sån ångest.
Vet inte riktigt varför det känns så extremt tungt just nu faktiskt, men kanske har jag haft lite för mycket för mig i dag?!
Jag har "bara"
¤ Ätit frukost som min älskade man gjort i ordning
¤ Varit på Nelly.com och provade några plagg, samt en sväng till Ekohallen för att köpa hårfärg
¤ Hämtat ut ett paket från Nelly och provat bikini inför Spanien resan
¤ Pratat och druckit kaffe med min fina granne
¤ Gått promenad med Lazy
 
Det är i princip vad jag har gjort i dag och jag är helt slut, jag har sån ångest och jag vet inte vad det beror på, kanske är det för att jag gjort för mycket igen?!
Men hallåååå!
Det jag gjort idag är inte MYCKET!?!?
Hur sjukt trött blir man inte på detta?
Visserligen så har vi bestämt oss för att åka till Spanien och det stressar mig enormt mycket, då jag inte vet hur jag kommer att orka med resan dit och hem. ( Flyget känns jobbigast )
 När vi väl är på plats är det säkert inga problem då vi valt ALL INCLUSIVE just för att slippa tänka dona och planera för mycket. Ingen matlagning, ingen disk eller tvätt att ta hand om!!
Så vad är problemet?
Vi har rest så otroligt mycket i våra dar så det borde inte påverka mig så här, men jag kan inte hjälpa det... det gör mig galen!
Har försökt att tänka så här:
En dag i taget, en timme i taget.....pust!
Jag vill kunna slappna av, njuta och trivas, men när jag inte ens gör det hemma hur ska jag lyckas med det i Spanien?
Jag har aldrig varit en person som oroat mig för såna här grejer, jag har tagit allt som det kommer, inte oroat mig i onödan... kört på helt enkelt och skulle det hänt nåt så har man tagit hand om det då, men nu ORKAR JAG HELT ENKELT INTE ens tänka tanken!
Jag är ledsen och illa till mods, då jag inte kan vara/göra som förut!
Jag  vill inte vara begränsad, jag hatar det!
  
Stressade jag bara igenom alla dessa år i onödan med massa måsten och krav ?
Men jag älskade det jag gjorde och gjorde det med glädje?!
( Säger inte stressade människor så? Ingen vila.. älskar mitt jobb... jag bara älskar att göra ditt och datt... jag ska bara...)
Nu kan jag istället inte göra något utan att bli totalt utmattad, ledsen och arg !
Hoppas att inte allt detta är i onödan!?!
Jag måste säga att jag lärt mig enormt mycket och jag hoppas att jag på något sätt hittar acceptans och hittar mig själv igen eller hittar en helt ny sida av mig som jag inte visste fanns.
Önskar bara att det inte var så här fruktansvärt tufft att gå i livets hårda skola!
Så nu blev detta inlägg som det blev, men det känns lite lättare på något sätt att fått skriva av sig... det tog lite tid, men det var det nog värt!
Keep calm and carry on and on and on and on!
 
 

1 kommentar:

Piedra sa...

Ett par tankar bara efter att ha läst ditt blogginlägg.
Kan det vara så att ångesten handlar om resan? Kanske just om osäkerheten över hur du ska orka? Osäkerhetsfaktorer är många gånger det som skrämmer mest. Du har rest innan, men du har kanske inte rest när du varit utmattad. Alltså finns det inget sätt att veta hur bra eller dåligt man orkar med resan. En naturlig ångestfaktor.
Sedan tror jag att du mycket väl kan slappna av bättre när du väl är i Spanien än vad du kan hemma. Jag har inte rest så långt bort, men bara ett litet miljöombyte gör att jag får mer ork. Hemma är det så många måsten som pockar och så många tankar på att varför klarar jag inte det här nu? Jag som kunde så bra förut... Ja, du vet.
Jag håller tummarna för att spanienresan blir jättebra! Klokt att välja all-inclusive, tycker jag.
Kramar! ♥