12 april 2014

Husbilsfix och ångest


Ja, jag kan inte säga att jag gör mycket här inne i husbilen!
Ush, vad tråkigt det är när ingen och då menar jag verkligen att ingen energi finns i kroppen för att ens orka bry mig.
Mannen i mitt liv grejar och donar, fixar och trixar för att göra husbilen körklar när vi väl känner att vi vill åka iväg.
Små saker triggar min ångest nu för tiden och den känslan hatar jag! Ångest som tar luften ifrån mig!
Så snart ångesten är påtaglig blir jag så förbannat trött, så trött på allt att det känns meningslöst att ens försöka tänka klart... 
Varför har jag så mycket ångest nu?
Finns det en så kallad vår ångest?
Precis som det finns vårdepressioner!?
Det knäppa är att jag kan känna mig hur glad och knasig som helst och helt plötsligt från ingenstans kommer tröttheten och ångesten som en blixt från himlen! Nu ska jag försöka tänka positivt och andas djupt..... 

1 kommentar:

Piedra sa...

Jag tänker att det kanske har ett samband med din mans fixande i husbilen. Jag kan känna en rejäl prestationsångest på vårarna när alla är ute och fixar i trädgården, tvättar bilarna, promenerar osv, allt det som jag inte orkar. Våren som alltid var min favoritårstid nuförtiden ger mig en trötthet som inte går att beskriva och prestationsångest för att jag inget orkar göra. Kram!