08 juli 2018

LUNEBURG ställplats för 53 husbilar

Nu är det ett tag sedan jag skrev här igen och jag som hade bestämt mig för att skriva något varje dag. 
Så blev det tyvärr inte pga att jag haft fruktansvärd värk i mina armar ända sen vi var på Makarska Camping och jag tvättade lite kläder för hand.
Efter detta har jag smått blivit tröttare och deppigare.
Jag har försökt att paddla, simma och röra på mig för att distrahera hjärnan från värken, men utan framgång.
När jag får så här sjukt ont så tappar jag mitt fokus totalt på hur och vad jag borde äta. Då blir det på automatik att jag äter vad jag vill. Jag orkar varken prata eller tänka, jag orkar inte planera och välja rätt mat.
Undrar varför det blir så?
Nog om det ... LUNEBURG ÄR FANTASTISKT VACKERT! 
Igår promenerade jag en stund för mig själv i LUNEBURG, vilken fantastiskt fin stad.




Jag hade velat stanna minst en natt till för det fanns så mycket fint att se och uppleva.
Så otroligt mysigt!
Boka in minst 2 dagar här, det är mitt råd till er!

Vi parkerade husbilen på en ställplats som bara låg en kort promenad från centrum. Kostnad 13€ för 24h.
Följ skyltningen mot parkeringen Sülzwiesen, gatan heter Am Bargenturm. 

Nu kör vi mot Burg som också är en fantastiskt liten stad med kullerstensvägar, mysiga restauranger och shopping. Tyvärr åker vi dit på en söndag och då är affärerna stängda. Butiker som säljer alkohol är däremot öppna, det tycker jag är konstigt.?!?
I morgon är vi förmodligen hemma och då får vi äntligen träffa vår dotter och Loke igen efter 3 veckor på resande fot. Härligt!

Inga kommentarer: